Grønne Gymnasieskoler

Grøn Skole for gymnasieskoler understøtter arbejdet med bæredygtighed på den enkelte skole og giver skolen en synlig grøn profil.
Grøn Skole

Grøn Skole giver jeres skole mulighed for at sætte bæredygtighed på dagsordenen. Målet er at bidrage til, at børn og unge bliver aktive medborgere, der tager hånd om vores natur og miljø. Det gør skolerne ved at engagere og involvere skolens elever både gennem udvalgsarbejde, frivillige indsatser og i den faglige undervisning.

Programmet er en fleksibel ramme, som både rummer faste strukturer bundet op på syv trin, men samtidig kan I selv tilpasse aktiviteterne til jeres hverdag og muligheder. Det samme gør sig gældende for alle grønne skoler i det internationale program.

Ønsker I at hejse det grønne flag for at synliggøre jeres indsats, skal I leve op til programmets syv trin og indsende en elektronisk rapport via hjemmesiden.

Du kan læse mere om de syv trin her

Klar til at indsende en rapport? Så skal du logge ind her

Når I har opfyldt kriterierne til certificeringen og dokumenteret jeres arbejde, tildeler Friluftsrådet jeres skole Det Grønne Flag for et år ad gangen.

Inspiration til det grønne arbejde

Find inspiration til det grønne arbejde på jeres gymnasium med eksempler fra andre gymnasier eller i de 12 temaer.

Miljøråd roskilde
På gymnasier over hele landet arbejdes der med forskellige bæredygtige indsatser. Her på siden deler vi nogle af de mange gode initiativer til inspiration for nye og gamle medlemmer.
Bæredygtiged ikon
Find inspiration til jeres Grøn Skole-arbejdet i programmets 12 temaer. Det giver jer en ramme om og organisering af årets grønne arbejde med en fælles sag. Se eksempelvis temaet Natur.
Grøn Skole - de syv trin
Grøn Skole-programmet guider jer trin for trin til en bæredygtig udvikling af skolen og til at modtage Det Grønne Flag.