Lav-selv temadag om grønt iværksætteri

Lav en temadag med inspiration fra grønne rollemodeller inden for iværksætteri. Dagen kan præsentere eleverne for de muligheder, de har for en karrierevej med grøn innovation, men undervisningen kan tilpasses, så det passer lige til jer.
Grow Like Tormorrow
Om Grow Like Tomorrow

Friluftsrådet og Frederiksborg Gymnasium har lavet temadagskonceptet "Grow Like Tomorrow” om grønt iværksætteri.

Temadagene blev afholdt på 16 erhvervsuddannelser og gymnasier i efteråret 2022, der var værter for "Grow Like Tomorrow".

Temadagene blev gjort mulige med midler fra Undervisningsministeriets pulje til Grønt Iværksætteri.

Inspirer til grønt iværksætteri

Med materialet på denne side, kan I sammensætte en workshop for klassen, som er baseret på tre engagerede grønne iværksættere, som videregiver deres erfaringer inden for eksempelvis svampedyrkning i madaffald, vertikal farming, insektfarme og urbant landbrug. Tanken er, at iværksætterne kan agere rollemodeller for eleverne.

I kan tage udgangspunkt i bogen ”Grow Like Tomorrow – Vejen til fremtidens bæredygtige fødevaresystemer” af TagTomat.

Find pdf-version af bogen her

I forbindelse med projektet Grow Like Tomorrow blev der lavet undervisningsmateriale og inspiration til workshops, som I frit kan bruge. Se vedhæftede dokumenter i højre side øverst på siden.

Vejledning til materialet

Materialet består af film fra iværksættere, opgaver om smagssansen, svampedyrkning og dyrkning af mikrogrønt.

Start dagen med et se videoklip med en eller flere iværksættere, og bagefter kan I prøve kræfter med de forskellige opgaver.

Introvideoer til iværksætterne

Stilbillede af TagTomat Grøn Mission

TagTomat: På en Grøn Mission

Stilbillede af Bugging Denmark om Grøn Mission