En verden til fælles

Tag dine elever med på en virtuel rejse til Afrika og oplev klimaforandringer i et børneperspektiv. I får her et helt konkret eksempel på, hvorfor FN's 17 verdensmål er vigtige, og hvorfor det er vigtigt, at verden er fælles om at opfylde målene.
Skoleklasse i Tanzania

Undervisningsmaterialet En verden til fælles handler om klimaforandringer og betydningen af børn og unges aktive medborgerskab i forhold til klima og bæredygtighed.

Hvad sker der med børns liv, når klimaet forandrer sig? Hvordan oplever børn klimaforandringerne i et afrikansk land? Og hvad kan børn selv gøre ved klimaforandringer?

Selvom der er forskel på, hvordan børn i Danmark og Uganda eller Tanzania mærker klimaforandringer, har vi en verden til fælles. Og den skal vi kæmpe for!

Læs mere om En verden til fælles, og hvordan du bruger materialet her

Dreng i skole i Uganda
Tag dine 5.-6. klasser med på en virtuel rejse til Uganda og oplev klimaforandringer i et børneperspektiv. I får her et helt konkret eksempel på, hvorfor FN's 17 verdensmål er vigtige, og hvorfor det er vigtigt, at verden er fælles om at opfylde målene.
En verden til fælles_skole i tanzania
Tag dine 7.-9. klasser med til Tanzania og giv eleverne en forståelse af klimaforandringernes konsekvenser for børn og unges liv og fremtid. Materialet tager udgangspunkt i Verdensmålene og styrker elevernes demokratiske medborgerskab og handlekompetence.
Om En verden til fælles

Undervisningsmaterialet ”En verden til fælles” tager udgangspunkt i Friluftrådets Eco-school programmer i Uganda og Tanzania, og materialet sætter især fokus på klimaforandringer og på betydningen af børn og unges aktive medborgerskab på klimaområdet.

Materialet En verden til fælles er udarbejdet med støtte fra CISU - Civilsamfund i udvikling.

Cisu logo