Trin 4: Grøn Handleplan

Den Grønne Handleplan er beskrivelsen af, hvordan skolen vil arbejde frem mod mål fra visionen og jeres konkrete planer for handlinger og aktiviteter.
 grøn handleplan grønt råd

Handleplanen er beskrivelsen af, hvordan skolen vil arbejde frem mod mål fra visionen, gerne et fremhævet fokusområde. Handleplanen skal være realistisk og indeholde konkrete planer for handlinger og aktiviteter.

Planen skal være en hjælp til skolen og kan indeholde:

• Hvad I har tænkt jer at arbejde med
  • Hvordan I vil arbejde med det
  • Hvem der skal arbejde med det
  • Hvornår der skal arbejdes med det
  • Målet med arbejdet
  • Hvilke materialer og ressourcer, der skal bruges
  • Hvordan arbejdet vil blive integreret i skolens dagligdag fremover

Har I tidligere brugt skema til handleplan fra Grøn Skole, kan det hentes her på siden under dokumenter.

Læs om de syv trin

Miljøråd roskilde
Det Grønne Råd er kernen i Grøn Skole-programmet og står for at diskutere nye ideer til grønne tiltag og for at organisere miljøarbejdet på skolen. Rådet skal bestå af mindst 1/3 elever - og gerne mange flere.
Bæredygtiged ikon
En Grøn Vision er en fælles programerklæring for hele skolen, der både handler om, hvilke værdier skolen stræber efter, og hvordan skolen arbejde for at nå sine grønne mål.
Plantekasse på Kirke Hyllinge Skole
Hvert år skal I gøre status over skolens nuværende udgangspunkt og muligheder for forbedringer i forhold til bæredygtighed.
Rønnebæk Skole skolehave Grøn Skole
Beskrivelsen af jeres Grønne Handlinger er både en løbende opfølgning på handleplanen og en evaluering af jeres indsats.
Børn til fællesspisning i skolehave
Grøn Undervisning er når natur, miljø og bæredygtighed har indgået i undervisningen. Grønne undervisnings-aktiviteter er centralt for skolens grønne arbejde.
ikon der viser en avis forside
Et vigtigt element i Grøn Skole-programmet er, at eleverne informerer om deres grønne erfaringer og involverer sig i den bæredygtige udvikling, der foregår uden for skolen.