Materiale om det marine miljø

Friluftsrådet giver dig ny inspiration til feltarbejde på de danske kyster. Publikationen giver dig teori og vejledninger til 7 overordnede emner inden for den marine biologi i de danske farvande.
Det marine miljø publikation

Danmark er omgivet af over 7.300 km kyst. Vi har fjorde, bælter og hav, og der er intet sted i Danmark, hvor der er mere end 50 km til kysten. Vi er en kystnation.

Materialet ”Det marine miljø” er lavet af miljøformidlingen på Blå Flag-strande, og det er målrettet Naturvidenskabeligt grundforløb på STX og gymnasier i Friluftsrådets skoleprogram Grøn Skole.

Formålet er at give gymnasieelever en bredere viden om det danske havmiljø og på dette grundlag skabe en større interesse for det marine miljø.

Materialet består af 7 overordnede emner, der hver især behandler nogle af de mest grundlæggende principper inden for den marine biologi, der gør sig gældende i de danske farvande.

Få undervisningsmaterialet ved at klikke her

For yderligere inspiration til undervisning om det danske marine miljø kan vi anbefale dig, at dykke ned i dette materiale:

Hovedet i havet

Opdag havet