Karen Præstegaard Hendriksen

Konsulent og projektleder

Karen står for Friluftsrådets arbejde på skoleområdet, som projektleder for programmet Grøn Skole målrettet grundskoler, efterskoler, gymnasier og videregående uddannelser.

Karen er kandidat i Generel Pædagogik fra DPU, Aarhus Universitet, og har en bachelor fra Roskilde Universitet i Miljøplanlægning og Pædagogik og Uddannelsesstudier. Som en væsentlig del af sit arbejde har Karen siden 2014 hjulpet skoler og kommuner med at skabe bæredygtig udvikling i børnehøjde og tænke bæredygtighed ind i skolernes drift, undervisning og organisering.

Grøn Skole er både et netværk og en certificering, hvor skoler over hele landet kan opnå Grønt Flag og blive certificeret. Det suppleres af udviklingsprojekter  om fx skolehave og dyrkning af østershatte.

Karen Præstegaard Hendriksen
Konsulent