Engelsk 7.-9. klasse

Hvordan er det at gå på en Eco-School i Afrika? Og hvordan lever børn og unge klimaforandringerne i deres dagligdag? Det kan I arbejde med i dette undervisningsforløb.
Skilt til en Eco-School i Tanzania

The Eco-School Programme in Tanzania

How is it to be a pupil in an Eco-School in Tanzania? And how do the pupils work with the community in order to encourage change and protect the environment?

Two pupils from an Eco-School tell about how the climate change impact their everyday life in school. And even how the climate change some times keep them from going to school.

Watch the video of Victor and Mohamad explaining about their school in Tanzania.

Her finder du undervisningsmateriale, film m.m. til forløbet En verden til fælles til brug i grundskolens mellemste klasser. Klik ind på fagene og se materialerne.

Lærer ved tavlen i Tanzania
Hvilke bæredygtige handlinger laver eleverne i Tanzania for at modvirke klimaforandringer? Hvordan kan I få andre til at lave klimavenlige handlinger? Få inspiration fra Tanzania.
Skoleelever i Tanzania
Hvordan har piger og kvinders rettigheder forandret sig igennem tiden i Tanzania? Er der forskel på pigers rettigheder i Danmark og Tanzania?
Pige læser højt for klassen i Tanzania
Hvordan er leveforholdene i Tanzania, og hvordan er de anderledes end i Danmark? Gå i dybden med Verdensmål 1 om afskaffelse af fattigdom i dette undervisningsforløb.
Børn pumper vand fra brønden på skolen i Tanzania
Tag en tur til Tanzania i jeres biologi-, geografi-, fysik- eller kemiundervisning og bliv klogere på, hvordan man laver bæredygtigt landbrug i Tanzania.
elever tanzania
Undervisningsmaterialet lægger op til et tværfagligt forløb, hvor eleverne opnår en forståelse af, at klimaforandringer har konsekvenser for børns liv og fremtid – ikke bare i Danmark, men i hele verden.